Sekiranya...  

Posted by: Fakhrul Zakry in ,


Sekiranya diriku ini hina pada mata makhluk,



tiada mengapa,



Kerna aku tiada inginkan kehinaan disisiNya,




Sekiranya wajahku ini buruk pada mata makhluk,



Tiada mengapa,



Kerna ku simpankan seri wajahku untuk yang Satu,





Sekiranya aku dipandang miskin oleh makhluk,



Tiada mengapa,



Kerna kekayaaanku bukannya wang,tetapi amalan ku kepadaNya,



Sekiranya aku dipandang serong oleh makhluk,



Tiada mengapa,



Kerna ku hanya ingin dipandang mulia dari sisiNya,



Sekiranya aku dianggap gila oleh makhluk,




Ya,memang aku gila,




Tetapi gilaku adalah bagi mencariNya,





Dan sekiranya aku dianggap sesat oleh makhluk,




Ya,aku sesat,




Tetapi sesat ku tiadalah nyata,




Sesat ku hanya sementara,




sesat ku hanyalah dugaan,




Untukku lebih beriman,




Agar layakku bergelar insan,




Dan layak bergelar kekasih Tuhan.




This entry was posted on Saturday, May 23, 2009 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 ciuman

Post a Comment

Advertisement











Super Spy


advertisement



Malaysia Web Hosting