Aidiladha, Perjalanan dan Keluarga  

Posted by: Fakhrul Zakry in ,

Alhamdulilah..
today aku dah selamat sampai ke rumah.. Walaupun perjalanan yang kulalai byk liku2 nya.. tp syukur .. tuhan masih memanjatkan umurku sekeluarga..

dekat Kl aku x beli byk pun.. entah.. just jalan2 dlm mall and i just bought one Levi's bag! price? oklah, not bad.. mahal jugakkot.. tu je and time gi teman my dad duk chow kit, aku ada gak beli spek, even murah and not too berkualiti, oklah.. smart. walaupun just beli jer and bukan untuk pakai so.. x kisah lah.. lagipun harga nye murah. RM10.00 jer. at least xlah orang ckp aku ni jaga standard sgt. kakaka.

then time nak balik tu.. aku gi kota bharu dulu.. my dad ada bisnes kat sana.
nak tau apa, time aku on da way gi kota bharu. ada mayat terbaring atas jalan. uhuhu.ditutup dgn 2 helai surat khabar jer. sayu hati aku.. sedih pun sedih.. x tau lah camner bleh berlaku, tp yg pasti kereta yang accdnt tu ada jugak memotong kereta aku. even jalan jam gile babi. rasanya hampir 20 km kereta jam. bgerak slow2. mampuish! mujur lah ayah aku buat brani. masuk celah2. alhamdulilah selamat even kena PING and HON dgn orang ramai. kaka. buat tebal dahlah. so WHAT? ala. apa nk cakap . aku kenal ayah aku, dia bukan kisah, he's the rule. jarang aku lihat ayah aku mengikut peraturan, dah adat. bila someone ada pangkat, ada kuasa, tiada yang menghalang.. mende remeh .. apa nk diherankan.. tan sri2, dato2, sumer same je, kadang2 aku tertanya2, ttg waiter or yg keje pyambut tetamu kat hotel2 5 star or high class hotel.. apa nasib dorung kalo someone yg got power marah2 kat dorunk, for sure dorang boleh dipecat and kene potong gaji. kesian jugak kadang2 bila difikirkan.. mungkin ini yg dinamakan kehidupan.. tentang apa yg orang ramai cakap.. darjatlah. pangkatlah.. tp x jugak.. kalau someone byk duit or ekonomi dia mmg high superb la even xder darjat or pangkat just MR, orang respect jugak.. kalo duk borak kat kedai restoren.. ramai lah yg mari duk nak ajak berborak.. ada jugak time susah baru ajak borak.. padahal nak suruh tolong dia.. yelah.. ni byk berlaku kat dunia harini..
time xder projek.. baru nampak batang hidung.. kalo dah dapat projek berjuta2 .. senyap.. bayang pun lesap! manusia.. x2

harini plak day before aidiladha..
depan rumah aku byk giler. kete lalu lalang.
busy siot! yelah "musafir" datang balik kampung.. jumpa parents..
kalo aku duk jauh pun. aku balik.. jadi perantauan..
ehehe
aku duk perlis pun.. kadang2 pilu gak.. rindu kat family.. tp sbb kawan ok, sumer ok.. terubat jugak kerinduan tu..

ohh yea. time aku balik lalu ikut gua musang odw to kota bharu, ayah aku tunjuk jenis rumah baglo yg ayah aku nak tu. not bad! besar pun besar.. oklah. and for sure byk yg akan dibelanja.. tak kisah lah tu. alhamdulilah. atas hasil usaha ayah aku keje kuat selama ni, dia dapat apa yg dia miliki dan mampu memberi kehidupan yang agak mewah kepada keluarga aku.. dan aku harap, Allah S.W.T murahkan rezeki keluargaku dan berkati keluargaku... dan aku bersyukur.. aku x ketandusan kasih sayang keluarga.. ibu bapa.. mungkin ini disebabkan cara ayah aku mengajar aku adik beradik dari kecil dengan sempurna.. papa aku mmg garang.. tp dia pun sporting gak.. dan aku pun bersyukurmama aku mmg baik.. sayang mama.. sayang papa.... dan adik2 beradik aku dapat jejak ke universiti.. walaupun abang aku x lg ke universiti.. tp aku pasti.. dia pasti akan sambung blaja.. kalo dia xnak pun confirm ayh aku paksa btw, dia dah hampir jaga business ayah aku.. susah jugak kalo abg aku blaja nanti.. xperlah. nak blaja bukan ikut umur, ayah aku pun study Eppj... hehe. adik akulak sekarang form 4. next year form 5.. insyallah ada harapan masuk u.. x kisah lah x dapat 18 A1 pun.. janji dapat ilmu. dan jadi orang berguna.. dapat 27A1 pun x pasti lagi jadi apa.. so now, apa yg aku sering diberitahu .. fokus for ur dream. dan aku, alhamdulilah,.. aku mmg minat bahagian computer, dan aku dah dapat course bahagian ni, so harapan aku.. agar aku dpt berjaya dlm bidang yg aku minat ni. ;)

harini gak aku pening! esok my mum ckp, aku kena niat apa ntah.. sorry lupa. sbb esk aku pun "ngeban/qurban" sbb ayah aku "ngeban" lembu esok.

This entry was posted on Sunday, December 07, 2008 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 ciuman

Post a Comment

Advertisement











Super Spy


advertisement



Malaysia Web Hosting