Erti pertemuan dan kiasannya  

Posted by: Fakhrul Zakry in

Mesti korang pun macam aku kan.. ada kala pertemuan yang kita tak merancang bakal menjadi kenangan yang paling indah.. mungkin  kita tidak sedari bahawa pertemuan itu bakal membentuk kita, mencorak aliran seni diri kita.. Dan pertemuan ini jugaklah yang membawa aku mengenali sahabat-sahabat baikku kini, pertemuan yang berharga dan diselitkan dengan keindahan abadi yang bakal membawa aku ke jalan yang benar.. insyaallah..

Fakhrul 

Setiap pertemuan itu pasti ada perpisahan.. dan setiap perpisahan itu pasti akan ada pertemuan baru..

Setiap pertemuan itu, akan lahirlah sebuah perhubungan. Perhubungan yang akan membuahkan kenangan manis ataupun sebaliknya..

Dan setiap pertemuan itu tersimpan makna yang tersirat dan tersurat, mungkin dapat dilihat ataupun tidak..

Dan kerana pertemuan itulah..kau kukenali,wahai teman..

Teman,

Pertemuan kita ketentuan dariNya

Dan perpisahan kita juga dariNya

Usahlah merungut atau keluh kesah..

Sebab perpisahan itu pasti..

Cuma masa sahaja penentunya..

Teman,

Andai dahulu kita ketawa bersama..

Andai dulu aku kau sayangi..

Dan andai dulu kau aku sanjungi..

Simpanlah semua itu sebagai kenangan kita..

Walau kini masa dan jarak telah pisahkan kita..

Tapi ingat satu perkara..

Aku tetap aku..

Yang kau kenali dulu..

Walau antara kita wujud peristiwa hitam yang bisa menjarakkan lagi kita..

Maafkan aku..

Kerna aku hanya manusia biasa yang tak lari dari kesilapan..

Teman,

“jauh dimata dekat dihati”

“kenang daku dalam doamu”

DEDIKASI “DOA PERPISAHAN” BUAT TEMAN-TEMANKU:

Pertemuan kita disuatu hari

Menitikan ukhuwah yang sejati

Bersyukur ku kehadrat Ilahi

Diatas jalinan yang suci

Namun kini perpisahan yang terjadi

Dugaan yang menimpa diri

Bersabarlah diatas suratan

Kutetap pergi jua.

Kan

kuutuskan salam ingatanku

Dalam doa kudusku sepanjang waktu

Ya Allah bantulah hambamu

Mencari hidayah dari padamu

Dalam mendidikkan kesabaranku

Ya Allah tabahkan hati hambamu

Diatas perpisahan ini

Kan

kuutuskan salam ingatanku

Dalam doa kudusku sepanjang waktu

Ya Allah bantulah hambamu

Senyuman yang tersurat dibibirmu

Menjadi ingatan setiap waktu

Tanda kemesraan bersimpul padu

Kenangku dalam doamu

Semoga Tuhan berkatimu..

This entry was posted on Friday, June 05, 2009 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 ciuman

Post a Comment

Advertisement











Super Spy


advertisement



Malaysia Web Hosting